Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Національна дитяча гаряча лінія

Умови проведення обласного марафону

 

Мета і завдання Марафону

Метою обласного марафону «Цифровий всесвіт шкільних бібліотек Одещини» (далі ‒ Марафон) є сприяння активності шкільних бібліотек у соціальних медіа, посилення мотивації бібліотечних фахівців щодо впровадження актуальних форм і методів бібліотечно-інформаційного обслуговування та підвищення професійного рівня щодо використання сучасних інформаційних технологій та інформаційних ресурсів, покращення взаємодії з користувачами та підвищення культурного рівня користувачів шкільних бібліотек.

 

Основні завдання Марафону:

  • активізація діяльності бібліотек закладів загальної середньої освіти   щодо залучення молоді до формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури засобами цифрових бібліотечних ресурсів;
  • виявлення та поширення інноваційного досвіду роботи бібліотекарів;
  • підвищення рівня професійної компетентності бібліотекарів;
  • популяризація послуг з використанням ресурсів соціальних мереж;
  • підвищення доступності ресурсів бібліотек і залучення нової цільової аудиторії, розширення користувацької аудиторії бібліотечних сайтів;
  • удосконалення віддаленого обслуговування користувачів засобами мережі «Інтернет»;
  • впровадження та використання у діяльності бібліотек цифрових технологій і сучасних інформаційних ресурсів.

 

Організатори Марафону

  • Комунальний заклад вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти  Одеської обласної ради».
  • Одеська національна наукова бібліотека.
  • Центральна міська бібліотека імені І.Франка.

 

Етапи та строки проведення Марафону

Конкурс проводять у три етапи шляхом перегляду та оцінювання матеріалів учасників.

І етап - районний (міський ) - до 01 вересня 2024 року: відбір найкращих шкільних бібліотек за номінаціями.  Форма проведення - заочна (онлайн).

ІІ етап - обласний - з 14 вересня по 26 вересня 2024 року: робота журі із заявками учасників марафону. Форма проведення - заочна (онлайн).

ІІІ етап  - 27 вересня 2024 року: нагородження переможців. Форма проведення - очна (офлайн).

                                                                                                                                                                         

Учасники Марафону

У Марафоні можуть брати участь бібліотечні фахівці закладів загальної середньої освіти. Марафон проводиться на добровільних засадах і є відкритим.

Для участі в обласному етапі Марафону потрібно заповнити заявку  за покликанням:

                                      https://forms.gle/wUkFxydkd6LDAEuj6

Термін прийому заявок: з 01 вересня по 13 вересня 2024 року.  

 

Об’єкти та предмет Марафону

Об’єктами Марафону є україномовні версії веб-сайтів шкільних бібліотек, блогів бібліотекарів, бібліотечних сторінок у номінаціях: «Кращий сайт бібліотеки», «Кращий блог бібліотекаря», «Краща бібліотечна сторінка у соціальних мережах» («Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube»).

Предметом конкурсу є змістовне наповнення вебсайтів, блогів та бібліотечних сторінок у соціальних мережах «Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube» і зручність їх використання.

Організації-партнери Марафону мають право на введення додаткових номінацій, не передбачених цими Умовами, для заохочення бібліотек-учасниць.

 

Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.

Номінація «Кращий сайт бібліотеки»

Контент:

  •  наявність вичерпної інформації про бібліотеку (структура, ресурси, послуги, контактна інформація);
  • якість анонсування подій та новин бібліотеки;
  •  актуальність матеріалів, які можуть зацікавити цільову аудиторію сайту (повні тексти книг і статей, оцифровані видання тощо);
  • глибина змісту;
  • частота оновлення блоку з новинами;
  • коректна робота онлайнового електронного каталогу і/або забезпечення доступу до корпоративних каталогів;
  • наявність додаткових бібліотечно-інформаційних сервісів (віртуальна довідка, електронна доставка документів тощо).

Зручність:

  • зручна навігація (наявність спільного меню, карти сайту, пошуку по сайту, кнопок повернення, адаптивний дизайн);
  • читабельність інформації, дотримання належного стилю її викладення;
  • зручність пошуку інформації, інтуітивно-зрозумілий;
  • інструменти зворотного зв‘язку, наявність особистого кабінету тощо;
  • наявність послуг поширення посилань (через соціальні мережі);
  • наявність посилань на корисні ресурси.

Динаміка:

  • періодичність оновлення інформації;
  • актуальність розміщення інформації.

Дизайн і технічні показники:

  • єдність дизайну всіх розділів;
  • стабільність інформаційних ресурсів;
  • оригінальність, креативність, інноваційність;
  • витримування кольорів, шрифту, графіки в єдиному стилі;
  • неперевантаженість і вишуканість дизайну.

Популярність:

  • наявність на сайтах лічильників для аналізу статистичних показників категорій відвідувачів.

 

Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.

Номінація «Кращий блог бібліотекаря»

Змістовність:

  • контент (зміст) має відповідати темі блогу, бути цікавим і зрозумілим читачу;
  • оформлення, наявність мультимедійного компоненту;
  • авторський зміст публікацій, оригінальність подання тексту;
  • звернення до читача, окреслення цілей, характеристика змісту блогу, визначеність із цільовою аудиторією та формами зв’язку з автором;
  • актуальність ресурсу та відповідність змісту цільовій аудиторії;
  • інтерактивність та рівень залучення відвідувачів блогу (це можна прослідкувати за дискусіями, коментарями, іншими формами зворотнього зв’язку).

Технологічність:

  • регулярність оновлення новин та статей;
  • зв'язок блогу з сайтом бібліотеки або соціальними мережами.

Зручність:

  • зручність використання; проста, зрозуміла і зручна система навігації;
  • дизайн, оригінальність.

Популярність:

  • кількість прихильників/постійних читачів;
  • кількість коментарів – показник активності та затребуваності професійного блогу;
  • наявність відповідного лічильника відвідувань (переглядів за місяць, квартал, рік);
  • кількість підписників (число читачів RSS – один з найважливіших показників у визначенні авторитетності блогу).

Соціальність:

  • зв’язки з інформаційним, освітнім, регіональним середовищем та/або професійною спільнотою (блоги колег).

 

Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.

Номінація «Краща бібліотечна сторінка у соціальних мережах»

 («Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube»)

Змістовність, якість контенту:

-     актуальність постів та оригінальність контенту;

-     цікавий, розважальний контент, який відповідає інтересам аудиторії;

-     оформлення, наявність якісного мультимедійного компоненту та візуально привабливого контенту (особливо для Instagram).

Технологічність:

-     регулярність оновлення стрічки новин та стабільність публікацій;

-     зв'язок сторінки з сайтом бібліотеки;

-     наявність хештегів, які допомагають залучати нову аудиторію.

Популярність:

-     кількість прихильників/постійних читачів;

-     кількість коментарів та зворотнього зв’язку;

-     залученість та активність аудиторії: кількість реакцій (лайків) на пост;

-     кількість підписників;

-     кількість переглядів (YouTube-каналу, відеоконтенту на Facebook-сторінці).

Соціальність:

-     репости дружніх чи тематично близьких сторінок;

-     зв’язки з інформаційним, освітнім, регіональним середовищем та/або професійною спільнотою.

 

Керівництво Марафоном

Керівництво Марафоном здійснюється Комунальним закладом вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

 

Підбиття підсумків і заохочення переможців

Переможці визначаються за більшістю набраних балів в кожній з номінацій відповідно до критеріїв оцінювання, та нагороджуються дипломами І місця, дипломами ІІ місця, дипломами ІІІ місця і подарунками.