Умови проведення обласного марафону
Мета і завдання Марафону
Метою обласного марафону «Цифровий всесвіт шкільних бібліотек Одещини» (далі ‒ Марафон) є сприяння активності шкільних бібліотек у соціальних медіа, посилення мотивації бібліотечних фахівців щодо впровадження актуальних форм і методів бібліотечно-інформаційного обслуговування та підвищення професійного рівня щодо використання сучасних інформаційних технологій та інформаційних ресурсів, покращення взаємодії з користувачами та підвищення культурного рівня користувачів шкільних бібліотек.
Основні завдання Марафону:
- активізація діяльності бібліотек закладів загальної середньої освіти щодо залучення молоді до формування інформаційної, бібліотечно-бібліографічної та читацької культури засобами цифрових бібліотечних ресурсів;
- виявлення та поширення інноваційного досвіду роботи бібліотекарів;
- підвищення рівня професійної компетентності бібліотекарів;
- популяризація послуг з використанням ресурсів соціальних мереж;
- підвищення доступності ресурсів бібліотек і залучення нової цільової аудиторії, розширення користувацької аудиторії бібліотечних сайтів;
- удосконалення віддаленого обслуговування користувачів засобами мережі «Інтернет»;
- впровадження та використання у діяльності бібліотек цифрових технологій і сучасних інформаційних ресурсів.
Організатори Марафону
- Комунальний заклад вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
- Одеська національна наукова бібліотека.
- Центральна міська бібліотека імені І.Франка.
Етапи та строки проведення Марафону
Конкурс проводять у три етапи шляхом перегляду та оцінювання матеріалів учасників.
І етап - районний (міський ) - до 01 вересня 2024 року: відбір найкращих шкільних бібліотек за номінаціями. Форма проведення - заочна (онлайн).
ІІ етап - обласний - з 14 вересня по 26 вересня 2024 року: робота журі із заявками учасників марафону. Форма проведення - заочна (онлайн).
ІІІ етап - 27 вересня 2024 року: нагородження переможців. Форма проведення - очна (офлайн).
Учасники Марафону
У Марафоні можуть брати участь бібліотечні фахівці закладів загальної середньої освіти. Марафон проводиться на добровільних засадах і є відкритим.
Для участі в обласному етапі Марафону потрібно заповнити заявку за покликанням:
https://forms.gle/wUkFxydkd6LDAEuj6
Термін прийому заявок: з 01 вересня по 13 вересня 2024 року.
Об’єкти та предмет Марафону
Об’єктами Марафону є україномовні версії веб-сайтів шкільних бібліотек, блогів бібліотекарів, бібліотечних сторінок у номінаціях: «Кращий сайт бібліотеки», «Кращий блог бібліотекаря», «Краща бібліотечна сторінка у соціальних мережах» («Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube»).
Предметом конкурсу є змістовне наповнення вебсайтів, блогів та бібліотечних сторінок у соціальних мережах «Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube» і зручність їх використання.
Організації-партнери Марафону мають право на введення додаткових номінацій, не передбачених цими Умовами, для заохочення бібліотек-учасниць.
Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.
Номінація «Кращий сайт бібліотеки»
Контент:
- наявність вичерпної інформації про бібліотеку (структура, ресурси, послуги, контактна інформація);
- якість анонсування подій та новин бібліотеки;
- актуальність матеріалів, які можуть зацікавити цільову аудиторію сайту (повні тексти книг і статей, оцифровані видання тощо);
- глибина змісту;
- частота оновлення блоку з новинами;
- коректна робота онлайнового електронного каталогу і/або забезпечення доступу до корпоративних каталогів;
- наявність додаткових бібліотечно-інформаційних сервісів (віртуальна довідка, електронна доставка документів тощо).
Зручність:
- зручна навігація (наявність спільного меню, карти сайту, пошуку по сайту, кнопок повернення, адаптивний дизайн);
- читабельність інформації, дотримання належного стилю її викладення;
- зручність пошуку інформації, інтуітивно-зрозумілий;
- інструменти зворотного зв‘язку, наявність особистого кабінету тощо;
- наявність послуг поширення посилань (через соціальні мережі);
- наявність посилань на корисні ресурси.
Динаміка:
- періодичність оновлення інформації;
- актуальність розміщення інформації.
Дизайн і технічні показники:
- єдність дизайну всіх розділів;
- стабільність інформаційних ресурсів;
- оригінальність, креативність, інноваційність;
- витримування кольорів, шрифту, графіки в єдиному стилі;
- неперевантаженість і вишуканість дизайну.
Популярність:
- наявність на сайтах лічильників для аналізу статистичних показників категорій відвідувачів.
Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.
Номінація «Кращий блог бібліотекаря»
Змістовність:
- контент (зміст) має відповідати темі блогу, бути цікавим і зрозумілим читачу;
- оформлення, наявність мультимедійного компоненту;
- авторський зміст публікацій, оригінальність подання тексту;
- звернення до читача, окреслення цілей, характеристика змісту блогу, визначеність із цільовою аудиторією та формами зв’язку з автором;
- актуальність ресурсу та відповідність змісту цільовій аудиторії;
- інтерактивність та рівень залучення відвідувачів блогу (це можна прослідкувати за дискусіями, коментарями, іншими формами зворотнього зв’язку).
Технологічність:
- регулярність оновлення новин та статей;
- зв'язок блогу з сайтом бібліотеки або соціальними мережами.
Зручність:
- зручність використання; проста, зрозуміла і зручна система навігації;
- дизайн, оригінальність.
Популярність:
- кількість прихильників/постійних читачів;
- кількість коментарів – показник активності та затребуваності професійного блогу;
- наявність відповідного лічильника відвідувань (переглядів за місяць, квартал, рік);
- кількість підписників (число читачів RSS – один з найважливіших показників у визначенні авторитетності блогу).
Соціальність:
- зв’язки з інформаційним, освітнім, регіональним середовищем та/або професійною спільнотою (блоги колег).
Показники та критерії оцінювання онлайн-сервісів шкільних бібліотек.
Номінація «Краща бібліотечна сторінка у соціальних мережах»
(«Facebook», «Instagram», «X» (Твіттер), «Телеграм», «YouTube»)
Змістовність, якість контенту:
- актуальність постів та оригінальність контенту;
- цікавий, розважальний контент, який відповідає інтересам аудиторії;
- оформлення, наявність якісного мультимедійного компоненту та візуально привабливого контенту (особливо для Instagram).
Технологічність:
- регулярність оновлення стрічки новин та стабільність публікацій;
- зв'язок сторінки з сайтом бібліотеки;
- наявність хештегів, які допомагають залучати нову аудиторію.
Популярність:
- кількість прихильників/постійних читачів;
- кількість коментарів та зворотнього зв’язку;
- залученість та активність аудиторії: кількість реакцій (лайків) на пост;
- кількість підписників;
- кількість переглядів (YouTube-каналу, відеоконтенту на Facebook-сторінці).
Соціальність:
- репости дружніх чи тематично близьких сторінок;
- зв’язки з інформаційним, освітнім, регіональним середовищем та/або професійною спільнотою.
Керівництво Марафоном
Керівництво Марафоном здійснюється Комунальним закладом вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
Підбиття підсумків і заохочення переможців
Переможці визначаються за більшістю набраних балів в кожній з номінацій відповідно до критеріїв оцінювання, та нагороджуються дипломами І місця, дипломами ІІ місця, дипломами ІІІ місця і подарунками.