SCOPUS
Scopus — бібліографічна і реферативна база даних та інструмент для відстеження цитованості статей, опублікованих у наукових виданнях. Scopus вважають найбільшою базою даних наукової літератури, що рецензується. Бібліометричні дані зі Scopus використовують для складання рейтингів університетів.
Оформлення індивідуального доступу до SCOPUS
Основні наукометричні показники
Індекс цитування — прийнятий у науковому світі показник «значущості» праць вченого і являє собою число посилань на публікації вченого у реферованих наукових періодичних виданнях. SCI є одним з найпоширеніших науко метричних показників. Наявність у науково-освітніх організаціях вчених, які мають високий індекс цитування, говорить про високу ефективність та результативності діяльності вузу в цілому.
Індекс Хірша (h-index) — показник, запропонований в 2005 р. американськими фізиком Хорхе Хиршем з університету Сан-Дієго, Каліфорнія. Критерій заснований на кількості публікацій вченого і кількості цитувань цих публікацій, і розраховується за спеціальною формулою.
Імпакт-фактор (ІФ або IF) — формальний чисельний показник інформаційної значимості наукового журналу. Показник розраховується як кількість посилань у конкретному році на опубліковані в журналі статті за попередні 2-3 роки. Вважається, що чим вище значення імпакт-фактору, тим вищі наукова цінність та авторитетність журналу.
У ціль створення SCOPUS було закладено задоволення інформаційного запиту усіх учасників науково-публікаційного процесу.
Науковцям
До вчених пред’являють все більше вимог підвищувати власну продуктивність та збільшувати кількість дослідницьких результатів. Scopus підтримує науковців та створюю інструменти, що допомагають легше реалізовувати ці задачі.
1. Зрозумілий пошук тем та робіт під час огляду бібліографії.
2. Аналіз журналів та інших авторів, щоб розуміти, де публікуватися або з ким.
3. Моніторинг конкурсів та грантів.
4. Дослідження цитування власних робіт або інших статей та вчених.
5. Пошук співробітників.
Викладачам та студентам
Викладачам доступ до Scopus допомагає формувати цікаві лекції, спираючись на літературу світового значення, інноваційні рішення у сфері. Вони можуть використовувати зображення, інфографіки, схеми для доповнення своїх матеріалів та зацікавлення молоді. Студентам також необхідна можливість готуватися до пар, покращувати свої показники завдяки якісній підготовці та виконанню завдань.
Якщо викладачі у своїй роботі будуть спиратися на передові тенденції, цього вони навчатимуть і молодь, надаючи приклад міжнародного досвіду та знань. У подальшому практика роботи з науковими матеріалами сформує у студентів вміння працювати з такими текстами, шукати для своєї дисертації літературу, інформацію, вдосконалюючи власні розробки, дивитися у сторону світового розвитку.
Докладна інструкція для вченого
Інструкція для користувачів SCOPUS
Як користуватися пошуковою системою SCOPUS. Секретні функції бази даних