Матеріали для організації дитячого читання
"Тільки-но навчилася дитина читати, вона вже придбала нове поле для роботи своєї думки. Раніше тільки та чи інша життєва обстановка, серед якої дитина жила, була для неї цим полем. Тепер же дитячий кругозір значно розширився. У сфері моральних понять ще нічого немає остаточно виробленого, свідомо зрозумілого. Книга зустрічається з майже незайманим світом дитини. Надалі положення дитини у питаннях особливо морального плану непостійне, воно все змінюється до тих пір, поки у людини виробляється той чи інший світогляд" .
Б. Грінченко
Читання є важливим засобом опанування інтелектуального потенціалу та соціального досвіду людства. Його роль у формуванні інтелекту та духовності дитини неможливо переоцінити. Проте сьогодні весь світ занепокоєний тенденцією до зниження рівня дитячого читання. Причини, через які діти не читають, усім відомі: надмірне захоплення телевізором, відео, комп'ютером; недостатня кількість цікавих книг, перевага "ділового" читання над читанням "для душі"; нестача вільного часу, відсутність зацікавленості батьків у читанні дитини або неможливість купити книгу через високі ціни; низька матеріально-технічна база бібліотек, нестабільне комплектування їхніх фондів.
Не стоїть осторонь проблем дитячого читання й Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, яка, починаючи з 2006 р., бере участь у заходах, присвячених цій актуальній тематиці, виступаючи з пропозиціями стосовно покращення ситуації з читанням дітей. Пропонуємо за нижче поданим посиланням ознайомитись із матеріалами для організації та керуванням дитячим читанням у бібліотеках закладів освіти