ПОСІБНИК ДЛЯ ШКІЛ «ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ»
Огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Про це та інші рекомендації, корисні для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школі, ви можете прочитати у методичному посібнику, підготовленому ГО «Смарт освіта» й Міністерством освіти і науки України, який отримав схвалення МОН України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист МОН України №22.1/12-Г-372 від 18.06.2020).
ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» повідомляє, що комісія з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради МОН України розглянула матеріали науково-методичної експертизи рукопису методичного посібника «Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації» (авт. А. Лотоцька, О. Пасічник) і надала позитивну оцінку з висновком «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах».
У посібнику розповідається про:
- перехід на дистанційне навчання – з чого почати;
- як обрати платформи та створити комунікативний простір;
- як скласти розклад;
- як налаштувати режим роботи вчителів;
- як налагодити зворотний зв’язок з учнями;
- як оцінювати учнів під час карантину;
- академічна доброчесність та запобігання списуванню в дистанційному навчанні.
- Також тут є огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання. У посібнику узагальнено кращі практики, які можуть стати корисними для педагогів
ПОСІБНИК складається з двох частин:
ЧАСТИНА І. Загальні принципи та інструменти дистанційного навчання (взаємодія між учителями, учнями і батьками, академічна доброчеснсть, огляд веб-ресурсів, таких як Moodlе, Google Classroom, Zoom тощо, і рекомендації для роботи з ними; також у посібнику є докладний опис інструментів для організації дистанційного навчання – використання відеоресурсів, онлайн-дошок, тестів та інструментів оцінювання);
ЧАСТИНА ІІ. Методи дистанційного навчання школярів різного віку (налаштування різних режимів організації дистанційного навчання, як сформувати розклад та графік роботи вчителя, режими дистанційного навчання і розклад уроків, мотивація учнів, оцінювання та контроль, зворотний зв’язок, дистанційне навчання дітей з особливими освітніми потребами і т.д.).
ВІД УПОРЯДНИЦЬ ПОСІБНИКА
Цей посібник став відповіддю на пандемію коронавірусу і вимушений карантин в українських школах навесні 2020 року, коли українські діти понад два місяці не мали змоги відвідувати школи, а вчителі та вчительки вимушено й прискорено опановували технології та підходи дистанційного навчання. Однак ми впевнені, що рекомендації наших методисток, а також досвід багатьох учителів/учительок-практиків не лише будуть корисними для дистанційного навчання, а й стануть джерелом цікавих ідей для використання в очному навчанні.
Серед принципів Нової української школи – вчитися впродовж життя. Учительство, яке демонструє здатність навчатися новому – найкращий приклад для учнівства і джерело натхнення для розвитку.